EMC maakt financiële resultaten derde kwartaal 2014 bekend

24-10-2014

Hoogtepunten:

• Geconsolideerde recordomzet Q3 EMC groeit met 9 procent jaar-op-jaar
• Winst per aandeel in Q3 (GAAP) stijgt met 4 procent jaar-op-jaar; winst per aandeel op basis van non-GAAP stijgt met 10 procent jaar-op-jaar
• Omzet EMC Information Infrastructure, VMware en Pivotal in Q3 stijgt respectievelijk met 6 procent, 17 procent en 24 procent jaar-op-jaar

EMC Corporation (NYSE:EMC) maakt de financiële resultaten van het derde kwartaal van 2014 bekend, inclusief een geconsolideerde recordomzet in het derde kwartaal van 6 miljard dollar, een toename van 9 procent jaar-op-jaar.

De nettowinst (GAAP) voor EMC was 587 miljoen dollar. De winst per aandeel (GAAP) was 0,28 dollar, een stijging van 4 procent jaar-op-jaar. De nettowinst van EMC op non-GAAP-basis was 903 miljoen dollar. De non-GAAP winst per aandeel was 0,44 dollar, een stijging van 10 procent jaar-op-jaar.

EMC heeft in het derde kwartaal van 2014 een operationele cash flow gegenereerd van 1,7 miljard dollar en een free cash flow van 1,3 miljard dollar. EMC sloot het derde kwartaal af met 15,4 miljard dollar in cash en investeringen. Het bedrijf heeft tijdens het derde kwartaal ongeveer 375 miljoen dollar geïnvesteerd in het terugkopen van eigen aandelen en heeft in hetzelfde kwartaal voor ongeveer 240 miljoen dollar dividend uitgekeerd aan zijn aandeelhouders.

Klik hier voor het volledige persbericht over de financiële resultaten van het derde kwartaal van 2014 en een toelichting van Joe Tucci, Chairman en CEO van EMC.

Sociale Media

Chris Van den Broeck

Account Director

EMC

Christophe Jacques

Marketing Manager Belux

EMC

EMC is wereldwijd de belangrijkste ontwikkelaar en leverancier van hardware, software en diensten om informatie op te slaan, te beschermen, te beheren en te gebruiken. Met de technologie van EMC kunnen grote, middelgrote en nog kleinere organisaties maximale waarde uit hun informatie halen tegen een zo laag mogelijke kost.

Over EMC

EMC Corporation is wereldwijd leider in het ondersteunen van bedrijven en service providers bij de transformatie van hun IT-activiteiten en de levering van ‘IT as a service’. Cloud computing is daarbij van fundamenteel belang. Door inzet van innovatieve producten en diensten versnelt EMC de transitie naar de cloud en helpt IT-afdelingen met het opslaan, beheren, beveiligen en analyseren van hun meest waardevolle bezit - informatie - op een flexibele, betrouwbare en kostefficiënte manier. Meer informatie over EMC op http://belgium.emc.com/index.htm