European Railway Agency en Huawei ondertekenen een raamcontract

30-11-2012

Samen met twee andere organisaties biedt Huawei consultancy voor onderzoek naar toekomstige spoorwegcommunicatie

Brussel - Huawei en het Europees Spoorwegbureau, bekend onder de officiële naam European Railway Agency (ERA), hebben samen met twee andere bedrijven een raamcontract ondertekend voor een samenwerking in diverse studies. Onderdeel hiervan is het onderzoek naar toekomstige telecommunicatiesystemen voor de spoorwegen. Deze samenwerking levert een belangrijke bijdrage aan een veiliger vervoer per spoor en zorgt voor een toename in concurrentie voor de Europese markt.

De raamovereenkomst beschrijft de regels voor de consultancy-diensten voor spoorwegtelecommunicatie die Huawei of één van de andere twee bedrijven kunnen leveren rondom GSM-R, een internationale standaard voor mobiele communicatie tussen machinist en treindienstleiding. De ERA fungeert hiervoor als Europese systeemautoriteit en zal bepalen wie van de drie organisaties mee zal helpen bij het bepalen van toekomstige strategieën voor de Europese spoorwegcommunicatie. Daarnaast zal die organisatie ook onderzoeken welk migratieconcept het meest geschikt is.

Het is de ambitie van alle partijen een fundament te leggen voor toekomstige spoorwegtelecommunicatie-
standaarden. Als een wereldwijde ICT-leverancier, sterk in spoorwegcommunicatie, is Huawei in staat synergieën tussen verschillende technologieën te realiseren. Dankzij Huawei’s ruime ervaring in GSM-R is het een waardevolle partner voor de ERA, die kan bijdragen aan het onderzoek naar de toekomst van spoorwegtelecom.

Norman Frisch, Business Development Railway Solutions bij Huawei Technologies: "Bij Huawei hebben we een sterke focus op R&D. Dankzij de investeringen die we op dit gebied hebben gedaan in combinatie met een groot aantal internationale spoorwegorganisaties als klant, zijn we in staat de technologie vanuit verschillende invalshoeken te bekijken. Deze know-how is zeer waardevol voor onze participatie aan de standaardisatie van de Europese spoorwegcommunicatie. We kijken ernaar uit bij te dragen aan deze evolutie."

De ondersteunende werkzaamheden zullen worden uitgevoerd door Huawei's Railway Solution team in Europa met directe ondersteuning van Huawei's R&D-afdeling in China voor de betreffende technologieën.

Sociale Media Huawei Enterprise

Desmond Thuis

PR Consultant

Huawei

Richard Spaans

Manager Communications & Public Affairs

Huawei

Huawei is een Chinese privaatonderneming, opgericht in 1987 door Ren Zhengfei. Het hoofkantoor bevindt zich in Shenzhen. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van de belangrijkste spelers op het gebied van informatie- en communicatietechnologie en levert telecomnetwerken, datanetwerken, cloud computing-diensten en apparaten als tablets en smartphones. Huawei richt zich hiermee op telecom operators, bedrijven en consumenten.

Quote

Over ERA

Het Europees Spoorwegbureau (ERA) is een drijvende kracht bij de invoering van het beleid om de Europese spoorwegsector te moderniseren. Als een van de agentschappen van de Europese Unie, opgericht in 2004, heeft het als doel een geïntegreerde spoorweginfrastructuur te realiseren door veiligheid en interoperabiliteit te versterken. Het agentschap werd opgericht om de EU-lidstaten en de Europese Commissie technisch te ondersteunen op het gebied van spoorwegveiligheid en interoperabiliteit. Zijn voornaamste taak is het beheer van de voorbereiding van deze maatregelen.
ERA’s European Rail Traffic Management System (ERTMS) is geïnitieerd om een Europese standaardisatie in signalering te realiseren. ERA is gevestigd in Valenciennes en Lille en heeft meer dan 100 medewerkers.

Over Huawei Enterprise

Huawei Enterprise is een strategische business group van Huawei en erop gericht hoogwaardige end-to-end communicatie-oplossingen en –diensten te leveren aan bedrijven wereldwijd. Huawei Enterprise biedt oplossingen en diensten op het gebied van netwerkinfrastructuur, unified communications en collaboration, cloud computing en datacenter-beheer. De industriespecifieke oplossingen van Huawei worden toegepast binnen de overheid, nutsbedrijven, de financiële sector, transport- en energiebedrijven.

Het netwerkinfrastructuurportfolio van Huawei bestaat uit ethernet switches, routers, WLAN-devices, MSTP, WDM, toegang-, en beveiligingsproducten. Daarnaast levert Huawei infrastructuuroplossingen voor wide area interconnectie en campus netwerken.

Het enterprise communication-portfolio bestaat uit call center, unified communication en videoconferencing oplossingen. Data center oplossingen omvatten servers, opslag, data center Ethernet switches, routers en control center software. Cloud computing solutions zijn onder meer cloud services voor Iaas, PaaS en SaaS. Industrie specifieke oplossingen zijn onder meer ontwikkeld voor overheden en publieke instanties (e-Government, e-City, e-Health, e-Education,), GSM-R voor hogesnelheidstreinen, Digital Oilfield en Smart Grid.