Fujitsu sluit overeenkomst met ImageWare Systems voor uitbreiding van portfolio voor biometrische veiligheid

21-06-2017

- Overeenkomst versterkt Fujitu’s oplossingenportfolio voor biometrische veiligheid ter ondersteuning van mobiele toestellen en bijkomende authenticatiemethodes zoals vingerafdruk-, gezichts- en stemherkenning
- Fujitsu-klanten kunnen nu de GoVerifyID®-productfamilie van ImageWare Systems gebruiken om hun veiligheidsprocessen snel en eenvoudig te upgraden
- Bedrijven kunnen biometrische authenticatie als een service gebruiken met behulp van Fujitsu Cloud Service K5

Fujitsu kondigt vandaag aan dat het zijn portefeuille geavanceerde oplossingen voor biometrische veiligheid uitbreidt dankzij een overeenkomst met ImageWare Systems om hun belangrijkste beveiligingsproducten te verkopen, waaronder mobiele biometrische gebruikersauthenticatie ‘as a service’. Met deze overeenkomst breidt Fujitsu niet enkel zijn oplossingen voor biometrisch identiteits- en toegangsbeheer uit naar mobiele apparaten maar voegt het ook bijkomende authenticatiemethodes toe waaronder vingerafdruk-, gezichts- en stemherkenning. Fujitsu-klanten zullen ook biometrische authenticatie als service kunnen gebruiken via Fujitsu Cloud Service K5.

Met de digitale transformaties die bedrijven doormaken, wordt het steeds belangrijker stappen te ondernemen om hun gegevens te beveiligen, van de identificatie van patiënten in de gezondheidszorg tot fraudepreventie in de handel of het bankwezen via het veilige gebruik van mobiele toestellen van bedrijven. De combinatie van biometrische authenticatie met bestaande toegangscontrolemiddelen zoals tokens, wachtwoorden of pincodes biedt het allerhoogste niveau van zekerheid.

Fujitsu’s huidige biometrische oplossingen voor identiteits- en toegangsbeheer, waaronder PalmSecure, de hoogstaande authenticatieoplossing op basis van de lijnen in de handpalm, maken reeds gebruik van het Biometric Engine® van ImageWare Systems als back-end identiteitsopslag en controledatabase. Dezelfde technologie is nu beschikbaar als service en wordt gehost op Fujitsu Cloud Service K5. Fujitsu-klanten kunnen snel en gemakkelijk al hun veiligheidsprocessen upgraden met de toevoeging van uiterst veilige biometrische authenticatiemiddelen dankzij de GoVerifyID®-productfamilie van ImageWare Systems.

Thomas Bengs, Director en Head of Biometrics bij Fujitsu EMEIA: “Voor bedrijven van vandaag is de bescherming van gegevens en de invoering van toegangscontrole belangrijker dan ooit. Dankzij deze overeenkomst met ImageWare Systems krijgen onze klanten toegang tot een verbeterde oplossingenportfolio voor biometrische beveiliging, waardoor het voor hen gemakkelijker wordt om uiterst veilige biometrische authenticatietoepassingen in te voeren. Bedrijven zullen ook een grotere keuze dan ooit hebben, zowel voor de technologieën die ze gebruiken als voor de authenticatie via mobiele toestellen. Door biometrische authenticatie als service aan te bieden, breiden we de gebruiksmogelijkheden aanzienlijk uit en worden veiligheidsmaatregelen veel minder complex.

Jim Miller, Voorzitter en CEO van ImageWare Systems: “Biometrie is niet enkel de veiligste vorm van authenticatie, maar ook de makkelijkste om te gebruiken: elke gebruiker is namelijk zijn eigen wachtwoord. Dankzij onze krachtige biometrische oplossingen die worden geleverd via Fujitsu’s in de cloud gebaseerde diensten, kunnen veel meer bedrijven hun veiligheid op eenvoudige wijze verbeteren. Er zijn tal van mogelijke toepassingen: bedrijven kunnen mobiele beveiligingsfuncties toevoegen voor de login bij applicaties of het toegangsbeheer voor gecontroleerde gebieden, terwijl handelaars biometrie kunnen gebruiken om fraude tegen te gaan of loyauteitsprogramma’s te beheren. Er zijn ook heel wat mogelijke applicaties in de financiële sector, waar de bevestiging van de identiteit van gebruikers voor online of mobiel bankieren of bij geldautomaten cruciaal is. In de gezondheidszorg ten slotte kan men met biometrie gemakkelijk de identiteit van patiënten bevestigen, zodat men hen bijvoorbeeld sneller kan inschrijven bij hun bezoek aan de dokter.”

Prijzen en beschikbaarheid
De oplossingen van ImageWare Systems zullen vanaf juli 2017 beschikbaar zijn voor Fujitsu-klanten in Europa, het Midden-Oosten, India en Afrika. De prijzen variëren naargelang het land en de configuratie.

Bericht aan de redacteurs
Dankzij deze overeenkomst kan Fujitsu de GoVerifyID®-productfamilie van ImageWare Systems verkopen en er licenties voor verstrekken. Het gaat onder meer om:

• GoVerifyID®: De gepatenteerde mobiele biometrische oplossing van ImageWare Systems voor gebruikersauthenticatie, ontworpen om een grotere identiteitszekerheid te verschaffen, met een flexibele gebruikerservaring, alvorens toegang te verlenen tot beveiligde resources.
  • IWS Biometric Engine®: ImageWare Systems’ gepatenteerde anonieme identiteitsdatabase en biometrische matchingdienst is de drijfkracht achter de GoVerifyID-producten en kan door Fujitsu worden geleverd als een clouddienst of lokaal geïnstalleerd worden.
  • GoVerifyID Enterprise Suite: Biedt multimodale biometrische authenticatie voor het volledige gamma ecosystemen van een organisatie. Het combineert een consistente gebruikerservaring en gecentraliseerde administratie met een optimale veiligheid, flexibiliteit en bruikbaarheid. Dit product wordt geïntegreerd in de veiligheidsinfrastructuur van Microsoft via Microsoft Active Directory en andere directorydiensten van bedrijven.

Extra informatie

Chris Van den Broeck

Senior Advisor Integrated Communications

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.