» Back to the pressroom

HTC onthult nieuw vlaggenschip: de HTC U11

16/05/2017

HTC combineert revolutionaire knijpbediening met een innovatief design, intelligente persoonlijke audio-opties, sterke camera’s en verschillende AI-assistenten voor een nog slimmere telefoon.

Taipei, 16 mei 2017 – Je knijpt liefdevol in de hand van je dierbaren. Baby’s knijpen intuïtief in de vinger van hun moeder. ’s Avonds knijpen kinderen in hun teddybeer om zich veilig te voelen. Niets voelt zo dichtbij, veilig en warm als de aanraking van een ander of de knuffel van iemand die je graag ziet. En we hebben met geen enkel ander apparaat zo’n persoonlijke band als met onze telefoon.

Geïnspireerd door de kracht van aanraking en de “Brilliant U” onthult HTC vandaag de HTC U11, ´s werelds eerste telefoon met revolutionaire, nieuwe knijpbediening. Gemaakt voor jou waarbij design, materialen en ervaringen jouw innerlijke drive, passie, creativiteit en individualiteit benadrukken. De HTC U11 heeft de meest geavanceerde technologieën in een telefoon tot op heden. HTC Edge Sense – een compleet nieuwe interactie met je telefoon.

• “Vloeibaar” oppervlak – een innovatief design, die zorgt voor een schitterende reflectie
  • HTC USonic – onze meest geavanceerde Hi-Res audio headset met Active Noise Cancellation
  • Geweldige camera’s – onze camera kreeg de hoogste, onafhankelijke onderscheiding die een telefoon ooit heeft gekregen1
  • HTC Sense Companion, Google Assistant en Amazon Alexa – voor een telefoon die niet alleen slim, maar ook behulpzaam is

Alles bij elkaar is de HTC U11 een nieuwe standaard in de telefoonindustrie, alles wat je mag verwachten van een telefoon.

U touch

• Er zijn maar weinig dingen zo natuurlijk en intuïtief als aanraking. Met een simpele knijpbeweging laat HTC Edge Sense je op een weergaloze en intuïtieve manier je met je telefoon omgaan en helpt jou natuurlijker wijs de dingen doen waar je blij van wordt: van foto’s maken tot het openen van je favoriete apps.
  • Zo is bijvoorbeeld het maken van een foto nog nooit zo makkelijk geweest. Je hoeft je nooit meer zorgen te maken dat je je telefoon laat vallen terwijl je poseert. Gewoon poseren, lachen en knijpen.
  • Je kunt ook sneller dan ooit berichten versturen. Even knijpen, bericht inspreken en verzenden.
  • De knijp-functionaliteit is zelfs aan te passen aan je eigen voorkeuren. Open je e-mail, favoriete game of app of kies een van de vele andere opties. Daarnaast geeft HTC Edge Sense je de mogelijkheid om acties te koppelen aan kort- of lang knijpen voor nóg meer controle.
  • Omdat HTC Edge Sense de daadwerkelijke druk van je knijpbeweging herkent, is deze ook te gebruiken onder nagenoeg elke omstandigheid, zelfs wanneer je handschoenen draagt of als het scherm nat is geworden.

Reflects U

• Het “vloeibare” oppervlak van de HTC U11 is indrukwekkend deze bestaat uit verschillende lagen glas. De achterkant weerspiegelt de levendige kleuren van mineralen die bij elke kijkhoek door lichtinval verandert. Het naadloze, gebogen design van de HTC U11 is tot stand gekomen door zowel aan de voor- als achterkant van het toestel 3D-glas te gebruiken. Het verhitten en buigen van het glas gebeurt onder zeer hoge druk waardoor de telefoon langs alle drie de assen even dun is, vanaf welke kant je hem ook bekijkt.
  • De HTC U11 heeft een Quad HD 3D glazen schermvan 5.5’’ ontworpen om alles op je beeldscherm kleurrijk en scherp weer te geven, of het nu gaat om tekst of beeld, zelfs in de volle zon. Met realistische kleuren geniet je van een pure, fullscreen kijkervaring.
  • Bovendien is de HTC U11 waterdicht, dus nooit meer zorgen om druppels, regenbuien en niet bedoelde dompelbaden.

Tuned to U

• De HTC U11 introduceert de laatste versie van HTC USonic, die nu Active Noise Cancellation combineert met de mogelijkheid om het geluid af te stellen op jouw persoonlijke gehoor. Door de ingebouwde microfonen in de oordoppen en de USB-C dataconnectiviteit brengen de USonic oordoppen op sonar- technologie je binnenoor in kaart en stelt automatisch het geluidsprofiel af op jouw persoonlijke anatomie. Dit zorgt voor een persoonlijke en geoptimaliseerde luisterervaring, speciaal voor jou gemaakt.
  • USonic gebruikt nu Active Noise Cancellation wat ervoor zorgt dat je geen last meer hebt van omgevingsgeluid, zodat je je kunt focussen op de muziek.
  • De HTC BoomSound Hi-Fi Edition speakers hebben ook een upgrade gekregen. We hebben het design verbeterd om meer volume te kunnen genereren en de Dynamic Range Audio te verbeteren. Daarbij heeft de tweeter nu een akoestische kamer die ervoor zorgt dat de midden- en hoge tonen rijker klinken dan ooit tevoren. De speaker aan de onderkant heeft een woofer met een verbeterd magnetisch circuitdesign wat ervoor zorgt dat de bastonen luider, helderder en dieper klinken. Horen is geloven met BoomSound.
  • Uiteraard zijn we de microfoons ook verbeterd. We hebben vier optimaal geplaatste, omnidirectionele microfoontjes ingezet samen met de nieuwe Acoustic Focus-technologie om onze beste 3D-audio-ervaring ooit te bieden. De microfoons van de HTC U11 werken samen om audio vanuit elke richting op te nemen en als je een video opneemt waarbij Acoustic Focus aan staat, is het ook mogelijk om op het geluid van een specifieke bron te focussen, door simpelweg de camera in te zoomen.
  • Daarnaast leveren we ook nog een HTC USB-C 3,5mm adapter met een ingebouwde DAC die elke keer voor geweldig geluid zorgt en compatible is met alle andere toestellen en koptelefoons.

Pictures that move U

• Het onafhankelijke DxOMark3 heeft de HTC U11 de allerhoogste score die een telefoon-camera ooit heeft gekregen toegekend: een score van 90. Ons multi-assige optische beeldstabilisatie en supersnelle autofocus zorgen ervoor dat onder alle lichtomstandigheden de camerasnel is en de superscherpe beelden oplevert. Onze verbeterde (video)camera geeft een meer dynamisch belichtingsbereik, mét HDR boost zonder vertraging. Andere nieuwe features zijn verbeterde witbalans, verminderde ruis en perfect vastleggen van details.
  • De HTC U11 introduceert Auto HDR Boost dat alle voordelen heeft van HDR, maar zonder vertraging. Foto’s en video’s gemaakt met HDR Boost zijn helderder en beter gebalanceerd doordat er meerdere foto’s worden gemaakt die de onder- en overbelichte delen eruit halen zonder langzaam te worden. De HTC U11 verbetert kleuren, legt nog meer details vast en haalt het beste uit elk shot. Bij het filmen gebruikt Temporal Noise Reduction automatisch informatie uit de vorige en volgende shots om ongewenst ruis te filteren en het meest heldere beeld weer te geven.
  • Goed nieuws voor (aspirant-)fotografen: de HTC U11 gebruikt UltraSpeed AutoFocus met dezelfde complete sensor autofocustechnologie die DSLR-camera’s ook hebben. Hierdoor kun je genieten van snellere focus waardoor je betere foto’s en video’s maakt. Bovendien zorgt de optische en elektronische beeldstabilisatie ervoor dat het beeld scherp blijft, zelfs wanneer je hand trilt.
  • De nieuwe front-camera combineert hoge resolutie, 16MP details met UltraPixel lichtgevoeligheid voor de beste selfies, ongeacht het tijdstip, overdag of in de nacht. Uiteraard maakt de frontcamera net zoals de hoofdcamera ook gebruik van HDR Boost en Ruisonderdrukking.

The smarter digital companion for U

• Drie weten meer dan één, dus in de HTC U11 vind je maar liefst drie slimme en betrouwbare assistenten: HTC Sense Companion, Google Assistant en Amazon Alexa
  • De HTC Sense Companion is slimmer dan ooit: hoe langer je hem gebruikt, hoe meer hij leert over je dagelijkse routine en hoe beter hij je kan assisteren. Zo is HTC Sense Companion bijvoorbeeld slim genoeg om je te herinneren je oplader mee te nemen als hij weet dat je aan het einde van de dag nog een afspraak hebt. Het zorgt ervoor dat je telefoon altijd op optimale snelheid presteert door suggesties te doen voor het verwijderen van bestanden, maar beveelt daarnaast net zo makkelijk een restaurant aan wanneer het etenstijd geworden is.
  • HTC U11 draait op de laatste versie van Android en maakt daarom gebruik van Google Assistant, de behulpzame, persoonlijke assistent van Google die je bijstaat met navigatie, zoekopdrachten, taken plannen en entertainment.

Powerful U

• De HTC U11 is ’s werelds eerste commerciële telefoon die draait op het Qualcomm® Snapdragon™ 835 Mobile Platform waaronder ook UFS 2.1 valt, wat een extreem snelle processor combineert met de snelste geheugenfunctie.
  • Een pijlsnelle processor, gecombineerd met een geweldige camera en knallend HTC USonic geluid betekent dat je veel opslagruimte nodig zult hebt voor apps, games, foto’s, muziek en entertainment. Daarom is de HTC U11 uitgerust met 4GB RAM en 64GB geheugen.
  • De HTC U11 beschikt ook over een vingerafdrukscanner voor extra privacy en veiligheid. De installatie duurt een paar minuten, maar daarna is je telefoon sneller toegankelijker dan ooit. Snel even een notitie maken of foto maken, het is zo gebeurd als je de telefoon opent met de vingerafdrukscanner.

Prijs en beschikbaar
De HTC U11 is vanaf juni beschikbaar in Amazing Silver (zilver), Sapphire Blue (blauw), Brilliant Black (zwart) en Ice White (wit) met een adviesverkoopprijs van €749,- incl. BTW.. Voor meer informatie, zie www.htc.com.

1) Gebaseerd op DxOMark ratings: dxomark.com/Mobiles
2) HTC U11 heeft een IP67-certificatie en is stofwerend en (spat)waterdicht tot 1 meter voor een periode van 30 minuten en uitgebreid getest in een laboratorium, onder gecontroleerde omstandigheden. Normaal gebruik kan door slijtage de (spat)waterdichtheid verminderen. Gebruik de USB Type-C poort niet voor opladen of iets anders wanneer de HTC U11 nat is. Voor tips wat betreft het drogen van het toestel en het onderhouden van de waterdichtheid, verwijzen we je graag naar de handleiding, klantenservice of de Help-app op het toestel zelf. Waterschade valt mogelijk niet onder de garantie.
3) Gebaseerd op DxOMark ratings: dxomark.com/Mobiles
4) De beschikbaarheid en functionaliteit van HTC Sense Companion verschilt per regio. Neem contact op met je lokale leverancier.

Simon Mestdagh

Content Manager
E-mail Twitter LinkedIn

HTC

Als wereldwijd innovator op het gebied van slimme mobiele devices en technologieën heeft HTC Corporation sinds zijn oprichting in 1997 bekroonde producten en primeurs op zijn naam staan, waaronder de mobiele telefoons uit de veelgeprezen HTC One- en HTC Desire-serie. Het streven naar perfectie is de kern van alles wat HTC doet, met iconische designs en innovatieve mobiele ervaringen voor consumenten over de hele wereld tot gevolg. HTC is genoteerd op de Taiwanese beurs (2498). Voor meer informatie: http://www.htc.com/be-nl.