MisterFly bevestigt zijn expansie- en innovatiestrategie en verwelkomt de leider in mobiele reisapplicaties: mTrip. MisterFly wil met mTrip de reiziger nog beter van dienst kunnen zijn tijdens de reservatie- en reiservaring.
#Expansion #Tech #Reiservaring #MobieleApp
Brussel - Sinds de start in 2009 is mTrip de mobiele reiservaring aan het herdefiniëren. Eerst lanceerde het een B2C mobiele app die reisgidsen aanbood (een succes met meer dan 3 miljoen downloads), waarna het in2014 uitbreidde naar de B2B-markt met zogenaamde white-label oplossingen voor de toerisme- en vrijetijdsindustrie. Dankzij een zeer degelijk en uiterst flexibel platform trok mTrip al snel de aandacht van de zakelijke reisindustrie. Vandaag ontwikkelt mTrip white-label en oplossingen op maat voor reisbedrijven over de hele wereld, in meer dan 10 talen.
Voor mTrip is dit de kans om synergieën te creëren en de groei in bestaande en nieuwe markten te versnellen. MisterFly verrijkt met deze uitbreiding zijn scala aan diensten en zet hiermee meteen ook een eerste stap op de Noord-Amerikaanse markt.
Nicolas Brumelot, CEO van MisterFly: “We verwelkomen mTrip graag bij de MisterFly Group. Met onze R&D-projecten willen we innoveren en willen we het scala aan aangeboden diensten continu uitbreiden voor onze MisterFly-klanten. Voor deze innovaties kiezen we ervoor om de knowhow van experten binnen te halen. De op maat gemaakte mobiele apps van mTrip kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften van elk van onze distributiekanalen. Binnenkort bieden we een nog meer uitgebreide en gepersonaliseerde klantervaring aan met diensten die verdergaan dan het loutere reserveringsproces. Alles tussen reservatie en vertrek, tot zelfs tijdens het verblijf. Door samen te werken met het team van mTrip zullen we onze gebruikerservaring en technologie kunnen versterken wat ons in staat moet stellen ons concurrentievoordeel nog verder te vergroten.”
Fréderic de Pardieu, CEO en oprichter van mTrip: “Dit is echt een win-winsituatie, in lijn met het DNA van onze twee bedrijven. Het is een kans om meer waarde voor onze klanten te creëren, onze groei op de Europese markt te versnellen en onze positie over de hele wereld te versterken. We zijn echt verheugd om lid te worden van de MisterFly familie, die is uitgegroeid van 15 medewerkers in 2015 tot een groep van 250 vandaag en kan rekenen op een groei van een miljoen passagiers in twee jaar tijd wat resulteerde in een verkoop van 270 miljoen euro. Dit succesverhaal van MisterFly is dan ook een goede reden waarom ze scoren in de Tech5 Europe Award 2017, de Franse Tech Pass en Skift's Top 20 Travel Startups to Watch in 2018. MisterFly kon zich een plaats opeisen in een competitieve markt met de erkenning van collega's en het grote publiek. We zullen met sterke overtuiging meegaan in de groei van de groep.”
mTrip gaat volledig op in de MisterFly Group, oprichters in management
Met mTrip versterkt MisterFly de technologische knowhow van de groep. Met nu ook een basis aan de overkant van de Atlantische Oceaan, kan MisterFly nieuwe markten aanboren en zijn producten en diensten voor zakenreizigers, met name voor de kmo, verder ontwikkelen. MisterFly bedient de zakelijke reisindustrie al via een andere divisie, Koedia, een softwarebedrijf dat gespecialiseerd is in informatiesystemen voor de reisindustrie, met onder haar klanten zakelijke reisspecialisten zoals Appart'City, CDS Group, Havas Voyages, HCorpo en IAlbatros.