NAB 2018: LaCie pakt uit met nieuwe Rugged RAID Pro

06-04-2018

LAS VEGAS, 8 april 2018 — Op NAB 2018, dé beurs voor video-professionals, stelt LaCie, het premium merk van Seagate, de Rugged RAID Pro voor. Die externe harde schijf past perfect binnen LaCie’s engagement om creatieve professionals te blijven voorzien van innovatieve producten om zo efficiënt mogelijk content te maken, op te slaan en te delen.

Of het nu over technologie op maat van een klein productiehuis gaat dan wel om complexe systemen voor studio’s met verschillende editors, LaCie heeft een breed gamma aan hardware waarmee iedereen zijn data op een veilige en betaalbare manier kan beheren.

LaCie Rugged RAID Pro 4 TB
Om aan de groeiende vraag van de creatieve sector naar snellere en grotere opslag-capaciteit on-the-go tegemoet te komen, stelt LaCie op NAB de nieuwe Rugged RAID Pro 4 TB voor. Het Rugged-portfolio staat ervoor bekend betrouwbare opslag te bieden, of je nu aan de slag bent in de uitgestrekte Afrikaanse vlaktes, de vriestemperaturen van Antarctica of de radioactieve woestenij van Tsjernobyl*.

“Van het eerste camerashot tot de laatste edit in postproductie: het overzetten, opslaan en de toegang tot data staat centraal in de workflow van creatieve professionals. Bij Seagate werken we non-stop aan opslagsystemen die creatievelingen bijstaan in de uitoefening van hun job”, vertelt Ward Bauwens, Region Head Benelux en DACH.

De Rugged RAID Pro, omhuld met de intussen iconische oranje rubberen rand, is uitgerust met een geïntegreerde SD-kaartlezer en een USB C-connector. De schijf is compatibel met de nieuwste generatie Thunderbolt 3-computers, maar ook achterwaarts compatibel met USB 3.0. Bovendien is de Rugged ook schok-, stof-, druk- en waterbestendig, en krijg je er drie jaar Rescue Data Recovery Services op.

Creatievelingen kunnen kiezen of ze de schijf in RAID 1 of RAID 0 instellen, met andere woorden de keuze tussen de gemoedsrust van een extra kopie of een extra snelle schijf (tot 240 MB/s). Verder zit het All-Apps Plan van Adobe voor één maand gratis mee aan boord.

De Rugged RAID Pro 4 TB zal nog voor de zomer leverbaar zijn met een verwachte retailprijs van 349 euro inclusief btw.

DJI Copilot
De DJI Copilot werd eerder dit jaar op CES al aangekondigd en hoewel de schijf nog niet in de winkelrekken ligt, hij is wel al beschikbaar voor pre-order. De Copilot, die net als de Rugged RAID Pro ontworpen werd door Neil Poulton, is het tweede product dat voortkomt uit de samenwerking met dronegigant DJI.

De DJI Copilot is een on set back-up-oplossing die creatievelingen toelaat om de beelden van hun drone te kopiëren en af te spelen zonder dat ze daarvoor een computer nodig hebben. Bovendien kan je je bestanden onderweg selecteren, ordenen en beheren met de Copilot BOSS app, zodat je eenmaal terug aan je bureau minder hoeft te doen.

Dankzij de 2.000 GB aan opslag kan de LaCie DJI Copilot gemakkelijk tot 65 uur aan 4K 30fps-video aan, net als meer dan 20.000 RAW-foto’s. En als kers op de taart werkt de Copilot ook als powerbank, om op het terrein je smartphone of camera op te laden.

De DJI Copilot is momenteel al te bestellen bij LaCie resellers voor een adviesprijs van 399 euro inclusief btw.

*Lees meer: Urban exploring in Tsjernobyl: https://blog.lacie.com/photographer-edwin-van-laar-urban-exploring-at-chernobyl.

Video Rugged RAID Pro
Video DJI Copilot

Simon Mestdagh

Content Manager

LaCie

Ward Bauwens

Region Head Seagate Branded Benelux and DACH

LaCie

LaCie, het vooraanstaande merk van Seagate-technologie, ontwerpt opslagoplossingen van wereldklasse voor fotografen, videografen, professionele audiobewerkers en andere intensieve gebruikers. Met de toonaangevende technologie, hoge prestaties en kwaliteit en goede klantenondersteuning helpt LaCie u uw creatieve visie realiseren. Ze onderscheiden zichzelf door hun helemaal op de ontwerpen richten, ongeƫvenaarde technische prestaties te leveren en door jarenlange betrouwbaarheid bieden.