Plopsa investeert in Remeha WKK om haar ecologische voetafdruk te verlagen

24-05-2017

De Panne/Wommelgem - In de zoektocht om haar pretparken zo milieuvriendelijk en zo duurzaam mogelijk te exploiteren, doet Plopsa een beroep op de kennis en knowhow van verwarmingsspecialist Remeha. Nieuwste investering wordt een warmtekrachtkoppeling.

Plopsa en Remeha zijn al 4 jaar officieel partners. Remeha-oplossingen verwarmen momenteel alle parken van de groep: van de restaurants, over het theater tot het waterpark Plopsaqua en de drooghutten bij de diverse waterattracties. Doel van de samenwerking is streven naar meer energie-efficiëntie en energiebesparing.

Volledig systeem
Om een steentje bij te dragen aan het behalen van de Europese klimaatdoelstellingen tegen 2020 en 2050, bekeken Plopsa en Remeha wat de beste investering zou zijn. Na een uitgebreide studie door Remeha, kwam een volledig systeem gebaseerd op warmtekrachtkoppeling (WKK) als beste oplossing uit de bus voor een optimale energiebesparing en -efficiëntie van de verschillende parken.

474 ton CO2
Eenvoudig uitgelegd werkt het WKK-systeem op gas. In tegenstelling tot een klassieke gasketel zal de WKK niet alleen continu warmte opwekken maar tegelijkertijd ook elektriciteit. “Hiermee zal de Plopsa Group op 1 jaar tijd meer dan 2,4 gWh kunnen besparen aan energie (verwarming en elektriciteit). Door dit lager energieverbruik zal Plopsa ook 474 ton minder CO2 uitstoten of het equivalent van maar liefst 120 Belgische gezinnen”, verduidelijkt Christophe Leroy, managing director Remeha België. “Dankzij deze energiebesparing zal Plopsa de investering op 3,5 jaar terugverdienen.

Remeha is voor ons veel meer dan een verwarmingsfabrikant. Als partner verzorgen ze het totaalpakket”, vertelt Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group. “Samen stellen we de doelen voor een betere wereld voorop en komen we tot een oplossing die op alle niveaus bijdraagt om de klimaatdoelen te behalen.

Remeha Plopsaland Family day
Om bestaande klanten te bedanken voor hun trouw aan het merk, organiseerde Remeha op 20 mei 2017 een Remeha Family Day in Plopsaland De Panne. Wie deelnam aan de actie mocht met het gezin genieten van een dagje Plopsaland. In totaal kwamen 7460 klanten en installateurs naar De Panne. En dat het een mooie dag was, is duidelijk. Geniet van de video en foto’s en houdt Remeha zeker in de gaten als je in de toekomst er ook graag bij bent . 

media


andere talen / autres langues

contact

all colors of public relations

Elke De Ridder

Director Integrated B2B Communications

+32 52 55 33 26
Remeha

Sarie Verheye

PR & Communication marketeer

+32 (0)3 286 85 50
Remeha

Remeha is toonaangevend producent van centrale verwarmingsproducten voor de woning- en utiliteitsbouw. Het Belgisch bedrijf werd opgericht in 2011 te Wommelgem (Antwerpen). Vanuit deze nieuwe thuisbasis worden meer dan 200 groothandelpunten en 600 installateurs bediend met oplossingen in gasketels, stookolieketels en hernieuwbare energie voor zowel verwarming als warmwater comfort. Remeha is in België al jaren marktleider in gas verwarmingssystemen voor grote vermogens (ziekenhuizen, sportcomplexen, scholen, kantoren en winkelcentra). Meer informatie vind je op http://www.remeha.be.

Over Plopsa

Plopsa, de themaparkdivisie binnen Studio 100, baat 6 themaparken uit. In België bevinden zich Plopsaland De Panne, het overdekte Plopsa Indoor Hasselt en Plopsa Coo. Op 22 maart 2015 opende Plopsa haar eerste waterpark, Plopsaqua De Panne. In 2010 werd het eerste Nederlandse indoor themapark, Plopsa Indoor Coevorden, geopend en werd het bestaande Duitse Holiday Park overgenomen. De Plopsa-parken combineren de magie van de Studio 100-figuren met het plezier van vele topattracties in een unieke omgeving. Ze ontvangen gemiddeld 3 miljoen bezoekers per jaar. Naast de parken beheert Plopsa ook een externe Plopsa Winkel in Wijnegem Shopping Center en het Plopsa Theater in De Panne.