Fujitsu breidt serverportfolio uit - Digitale transformatie vraagt om verbeterende servers

18-07-2017

Nieuwsfeiten:
- De PRIMERGY CX400 M4 multi-node server combineert de dichtheid van blade-achtige servers met de eenvoud van op racks gebaseerde systemen
- De nieuwe generatie dual- en quad-socket Fujitsu Server PRIMERGY en de octo-socket Fujitsu Server PRIMEQUEST Business helpen organisaties bij hun digitale transformatie
- De nieuwe oplossing biedt uitzonderlijke prestaties dankzij het nieuwe Intel® Xeon® Scalable-platform

Fujitsu heeft de dual- en quad-socket PRIMERGY-servers en octo-socket PRIMEQUEST business critical serversystemen gelanceerd. De servers zijn speciaal ontworpen voor samenwerking met de Intel® Xeon® Scalable-processors. De nieuwe servers werken met geavanceerde analysetechnologie en AI, waardoor ze een goede fundering vormen voor veilige, flexibele en multi-cloud datacenters.

De lijst van servers wordt aangevuld met de multi-node Fujitsu Server PRIMERGY CX400 M4 die de dichtheid en de efficiëntie van blade-achtige servers combineert met de eenvoud en de rendabiliteit van op racks gebaseerde systemen. Hiermee vormt het een flexibel en toekomstgericht platform voor geïntegreerde systemen en door software gedefinieerde technologieën. Het nieuwe model vormt de oplossing voor serverinfrastructuren met een geoptimaliseerde dichtheid in virtuele omgevingen, voor zware computertoepassingen, de cloud, hyper-geconvergeerde netwerken en opslagomgevingen.

Intel® Xeon® Scalable processors

De nieuwe generatie Fujitsu Server PRIMERGY en PRIMEQUEST Business-modelserversystemen1 werken met de nieuwe Intel® Xeon® Scalable processors. De nieuwe modellen betekenen een flinke stap vooruit op het gebied van I/O, geheugen, opslag- en netwerktechnologieën. De servers zijn geschikt voor verschillende zaken, waaronder business critical digitale bedrijfsprocessen en databases, hypergeconvergeerde systemen, cloud- en virtuele omgevingen en datarijke toepassingen zoals real-time-analyse van big data, VR en AI.

Optimale benutting

"Digitale technologie speelt tegenwoordig een centrale rol bij de meeste bedrijven, aangezien organisaties een afzonderlijk aangepaste set verbonden technologieën zoals de cloud, mobiele toepassingen, het Internet of Things en data-analyses optimaal benutten. Deze ontwikkeling stelt nieuwe eisen aan servers, die weer een enorme impact hebben op de werking van de bestaande datacenterinfrastructuren. Nu bedrijven meer gegevens moeten verzamelen, verwerken en opslaan, moeten ze ook sneller en flexibeler handelen. Servers maken een onmisbaar deel uit van deze digitale transformatie. Dat is de reden waarom we onze nieuwe PRIMERGY- en PRIMEQUEST-systemen hebben ontwikkeld. Voortaan beschikken we over een totaalaanbod van krachtige serversystemen voor alle mogelijke gebruiksscenario's, bedrijfsgrootten en werklasten”, zegt Olivier Delachapelle, Head of Enterprise Business in het Category Management Data Center bij Fujitsu EMEIA.

Jennifer Huffstetler, Senior Director van Data Center Product Management bij Intel, voegt daar nog aan toe: "De combinatie van Intel en Fujitsu-technologie levert boeiende datacenterproducten op waarmee onze gemeenschappelijke klanten hun digitale transformatie met succes kunnen aangaan. De Intel Xeon Scalable-processors scoren nog beter op het gebied van prestaties, schaalbaarheid, flexibiliteit en beveiliging, waardoor de digitale transformatie nog sneller kan verlopen."

Een stap vooruit

De nieuwkomers onderscheiden zich onder meer door de volgende technische features: grotere DDR4-geheugenmodules en tot 6 TB capaciteit in de quad-socket PRIMERGY server2, flexibele configuratieopties ter ondersteuning van 'mix-and-match' van opslagdrive-bays met een enorme capaciteit en de meest geavanceerde grafische verwerkingseenehden (GPU's), die de lastigste computerbewerkingen en hyperscale-uitdagingen en taken voor bedrijfsdatacenters nog sneller tot een goed einde brengen. Voor de verbindingen wordt gebruikgemaakt van onboard LAN for Ethernet en DynamicLoM voor uitgebreide eisen. Dankzij de PRIMEQUEST-server beschikt SAP HANA nu over 12 TB in de database in het geheugen.

Dankzij de ingebedde managementfeatures kunnen IT-afdelingen de servers op afstand installeren, monitoren en ondersteunen. De nieuwe Fujitsu ServerView® Infrastructure Software Manager (ISM)3 zorgt voor een geconsolideerde, efficiëntere manier van werken en management van de geconvergeerde infrastructuren en facilityaparatuur in de datacenters en serverlokalen.

Prijzen en beschikbaarheid

Het nieuwe assortiment dual- en quad-socket x86 PRIMERGY-servers en octo-socket PRIMEQUEST Business modelserversystemen is wereldwijd verkrijgbaar bij Fujitsu en haar distributiepartners. De prijzen verschillen afhankelijk van de regio, het model en de configuratie.

Bericht aan de redacteurs

1 - De nieuwe Fujitsu Server PRIMERGY M4-generatie bestaat uit de dual-socket rackservers PRIMERGY RX2530 M4 en PRIMERGY RX2540 M4, die ondanks hun compacte ontwerp maximale prestaties garanderen voor bedrijfstoepassingen, de quad-socket PRIMERGY RX4770 M4 rackserver voor bedrijfskritieke backend services, zoals databases in geheugens en werklasten voor business intelligence, en de krachtige hoge dichtheids scale-out server PRIMERGY CX400 M4 met een uitgebreid ecosysteem bestaande uit CX2550 M4, CX2560 M4, CX2570 M4 servernodes, Ethernet ToR switch (PSWITCH 2048) en ServerView® ISM. Fujitsu introduceert ook het high-end octo-socket PRIMEQUEST 3800B serversysteem voor bedrijfskritieke computertaken.
2 - Features verkrijgbaar afhankelijk van model en configuratie. Het is mogelijk dat op bepaalde vlakken beperkingen gelden.
3 - Alleen verkrijgbaar bij speciale vrijgave en compatibiliteit beperkt tot Fujitsu PRIMERGY CX400 M4.

Hilde De Wachter

Content manager

Fujitsu

Inès Godart

Communications Manager Benelux

Fujitsu

Fujitsu is het toonaangevende Japanse informatie- en communicatietechnologie (ICT) bedrijf met een volledig aanbod van technologie producten, oplossingen en diensten. Ongeveer 155.000 Fujitsu medewerkers bieden ondersteuning aan klanten in meer dan 100 landen. We gebruiken onze ervaring en de kracht van ICT om de toekomst van de samenleving te vormen samen met onze klanten. Fujistu Limited (TXE: 6702) rapporteerde geconsolideerde inkomsten van 4,5 triljoen yen (US$ 40 miljard) voor het fiscaal jaar dat eindigde op 31 maart 2017. Voor meer informatie, zie http://www.fujitsu.com.