HTC Vive breidt premium VR portfolio uit met nieuwe hardware, onbeperkt software-abonnement en content partnerships

08-01-2019

- Vive Pro Eye Sets zet de nieuwe standaard voor high-end VR-headsets
- Viveport Infinity biedt onbeperkte toegang tot content
- Vive Cosmos met Vive Reality System verlegt de grenzen van wat mogelijk is met VR

Las Vegas - 8 januari 2019 - HTC VIVE ™, marktleider op het gebied van Virtual Reality (VR), heeft vandaag een nieuw hardware-, software- en contentaanbod aangekondigd waarmee ze de grenzen verlegt van wat er mogelijk is met VR. Met Vive Pro Eye, een nieuwe headset met ingebouwde eye-tracking is de high-end VR-ervaring van Vive Pro nog beter geworden. Daarnaast heeft Viveport, HTC’s wereldwijde appstore voor VR-content, een onbeperkte abonnementstoegang aangekondigd met Viveport Infinity. HTC ontwikkelde ook een developerkit voor een toekomstige headset, de Vive Cosmos, die werd ontwikkeld met een nieuw niveau van toegankelijkheid en gebruiksgemak. Het ‘Vive Reality System’ biedt nieuwe manieren om content weer te geven en gebruikers mee te nemen in meeslepende omgevingen. Met deze nieuwste ontwikkelingen in premium VR biedt HTC niet alleen de allerbeste technologie en content, maar definieert ze opnieuw hoe VR wordt gebruikt en ervaren door consumenten én bedrijven.

Vive Pro Eye
Vive Pro, speciaal ontwikkeld voor de professionele VR-gebruiker, is nog beter geworden dankzij geïntegreerde eye-tracking op de nieuwe Vive Pro Eye en biedt gebruikers een hoger niveau van toegankelijkheid. Zo wordt het mogelijk om alleen via besturing met de ogen door het menu te navigeren waardoor controllers niet meer nodig zijn. Eye-tracking in de nieuwe Vive Pro biedt bedrijven en ontwikkelaars ook de mogelijkheid om meer gegevens over hun trainingsomgevingen te verzamelen, de prestaties van de computer en de VR te optimaliseren en productontwerp- en onderzoeksgroepen een nieuw niveau van feedback te bieden.

Tijdens de CES 2019 debuteerde Major League Baseball (MLB) met de Vive Pro Eye. Eye-tracking is geïntegreerd in de “MLB Home Run Derby VR” video game, waardoor gebruikers het volledige menu kunnen bedienen zonder een traditionele controller. Fans kunnen de nieuwe Vive Pro Eye testen vanaf 2019.

We hebben geïnvesteerd in VR-technologie om fans een leuke meeslepende ervaring en verbinding met ons spel te bieden en een nieuw niveau van betrokkenheid te creëren door middel van VR-gamewedstrijden, thuisplezier en attracties in de ballparks,” aldus Jamie Leece, senior vice president Games & VR bij Major League Baseball. “Door eye-tracking technologie te integreren in Home Run Derby VR, zijn we in staat om deze transformatieve honkbalervaring naar elke locatie te vervoeren zonder dat er extra controllers nodig zijn. Onze fans kunnen eenvoudig menu’s bedienen met hun ogen.”

Vive Pro Eye richt zich op de zakelijke markt waar eye-tracking meteen een aantal voordelen oplevert zoals prestaties, toegankelijkheid of verbeteringen in trainingstoepassingen. Ook ontwikkelaars profiteren ervan, omdat er nu minder computing resources nodig zijn om geavanceerde VR-omgevingen te maken.

De nieuwe Vive Pro wordt gelanceerd in het tweede kwartaal van 2019.

Viveport Infinity
Vandaag werd ook de grootste upgrade van de Viveport-abonnementsservice voorgesteld. De eerste onbeperkte abonnementsservice voor VR, Viveport Infinity, laat leden op ieder moment honderden virtuele bestemmingen ontdekken met onbeperkte toegang.

Vandaag kondigen we onze volgende stap in de evolutie van Viveport aan met Viveport Infinity”, zegt Rikard Steiber, president van Viveport. “Toen we onze abonnementsservice voor het eerst lanceerden, gaven we consumenten de mogelijkheid om vijf titels per maand te proberen. Nu bieden we met Viveport Infinity onze leden de beste waarde in VR-content met 100 keer meer keuze en alles voor één prijs.

Vanaf Vive Day, 5 april 2019, kunnen leden ruim 500 titels in de Viveport Infinity-bibliotheek downloaden en spelen, en dat zonder beperkingen. Met dit onbeperkte abonnementsmodel kunnen leden veel geld besparen op content van topkwaliteit terwijl ze nieuwe VR-ervaringen ontdekken. Met Viveport Infinity kunnen leden nu hits van indie developers of kortere ervaringen testen waar ze eerder misschien nog wat huiverig voor waren. Ook favorieten als Seeking Dawn en Torn kan men er spelen. Leden hebben toegang tot Viveport Infinity voor alle huidige en toekomstige Vive-apparaten, evenals voor de Oculus Rift en andere apparaten in het Wave Eco-systeem.

Vive Cosmos
Ook de nieuwste VR-headset van Vive, de Vive Cosmos, werd vandaag aangekondigd. De Vive Cosmos biedt comfort en is gemakkelijk te installeren en te gebruiken, zodat consumenten overal toegang hebben tot hun virtuele wereld. Omdat er géén externe basisstations nodig zijn, maximaliseert Vive Cosmos de flexibiliteit van de gebruiksruimte, zowel thuis als onderweg, en heeft het de mogelijkheid om te worden aangedreven door meer dan een traditionele gaming-pc.

We ontdekten dat 85 procent van mensen die overwegen een VR-device aan te schaffen van mening zijn dat gebruiksgemak en installatie verreweg de belangrijkste factor zijn voor de aanschaf van een headset”, zegt Daniel O’Brien, GM HTC Vive Amerika. “Wij geloven dat Cosmos VR toegankelijker zal maken voor zij die nog niet eerder in VR hebben geïnvesteerd maar dat het ook een superieure ervaring zal bieden voor VR-enthousiastelingen.

Met de introductie van Cosmos biedt HTC een headset die snel kan worden ingesteld, gebruikt en meegenomen naar nieuwe speelomgevingen. Cosmos zal de eerste Vive-headset zijn met het “Vive Reality System”, een geheel nieuwe ontwerpervaring voor VR.

HTC zal begin 2019 ontwikkelaarskits van Vive Cosmos aanbieden en later in het jaar zullen meer details over de beschikbaarheid en prijs bekend worden gemaakt.

Vive Reality System
Het Creative Labs-team van HTC onthulde ook Vive Reality System, een volledig nieuwe manier om de virtuele wereld te ervaren. Eén die de totale gebruikerservaring omvat vanaf het moment dat een headset wordt opgezet tot de interactie met de content.

"Onze filosofie is altijd gericht geweest op het ontwikkelen van geweldige producten en ervaringen die een natuurlijke en moeiteloze brug van de echte wereld naar de virtuele wereld creëren en met Vive Reality System wilden we de kernsoftware-ervaring van Vive opnieuw vormgeven om aan deze behoeften te voldoen," zei Drew Bamford, VP Creative Labs van HTC Vive. "De hulpmiddelen en omgevingen die deel uitmaken van het Vive Reality System zijn bedoeld om ruimtelijk computergebruik voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht waar hun reis naar meeslepende werelden hen naartoe brengt."

Het Vive Reality System bevat zowel operationele als ervaringsgerichte elementen die van invloed zijn op het gehele Vive-productportfolio en is als eerste te ervaren op de Vive Cosmos. Als onderdeel van het project kondigde Vive een deal aan met Mozilla om de eerste Vive VR-browser te lanceren.

Het Vive Reality-systeem zal ervaringen over de gehele Vive-productportfolio stimuleren en zal als eerste beschikbaar zijn op de Vive Cosmos die later dit jaar wordt uitgebracht.

Beeldmateriaal vind je in de online persmap van Vive.

#####

Over HTC Vive
VIVE is een eerste in zijn soort virtual reality-platform, gebouwd en geoptimaliseerd voor room-scale VR en levensechte interacties. Door de belofte van VR waar te maken met baanbrekende technologie en de allerbeste inhoud, heeft VIVE het sterkste ecosysteem voor VR-hardware en -software gecreëerd, waarmee VR kan worden aangeboden aan consumenten, ontwikkelaars en ondernemingen. Het VIVE-ecosysteem is opgebouwd rond de beste VR-hardware op de markt, ondersteund door VIVE X, een accelerator van 100 miljoen USD voor start-ups in VR en aanverwante technologie, VIVE, een wereldwijd platform en app store met 's werelds eerste VR-abonnementsmodel dat in meer dan 60 landen actief is, en VIVE Studios, het eigen initiatief voor de ontwikkeling en publicatie van VR-content. Ga naar www.vive.com voor meer informatie over VIVE.

Eef Leroy

Public Relations Officer

HTC

HTC Corporation streeft naar het brengen van meer glans in het leven. Als wereldwijd innovator op het gebied van van slimme mobiele devices, VR (virtual reality)-toestellen en -technologieën heeft HTC Corporation sinds zijn oprichting in 1997 bekroonde producten en primeurs op zijn naam staan, waaronder de veelgeprezen HTC U- en HTC Desire-series van hoogkwalitatieve en toonaangevende smartphones. HTC Corporation is ook leider in de VR-sector met zijn VIVE-portfolio. Het streven naar perfectie is de kern van alles wat we doen, wat leidt tot best-in-class designs en grensverleggende mobiele en VR-ervaringen voor consumenten over de hele wereld. HTC is genoteerd op de Taiwanese beurs (TWSE: 2498). Voor meer informatie: www.htc.com/be-nl