Manutan en Overtoom verder onder 1 naam

31-01-2014

Marktleider in de multi-channel bevoorrading van gebruiksgoederen voor industrie, werkplaatsen en kantoren

Ternat - Vanaf 1 februari 2014 zullen Manutan en Overtoom officieel gefuseerd zijn tot één bedrijf en verder gaan onder één naam: Manutan-Overtoom. Met deze fusie speelt men perfect in op de klantenbehoeften en positioneert men zich als marktleider in de bevoorrading van gebruiksgoederen voor werkplaatsen, kantoren en industrie.

Manutan en Overtoom zijn beiden al 40 jaar actief op de Belgische markt. Sinds 1995 maakt Overtoom deel uit van de Manutan Groep. Door de fusie worden de sterktes van beide bedrijven gecombineerd en verder geoptimaliseerd. Het zeer brede assortiment en de distributiecapaciteit van Manutan wordt gekoppeld aan de snelheid en service van Overtoom. Manutan-Overtoom beschikt over een uitgebreid Europees distributienetwerk (actief in 19 Europese landen) en het grootste Benelux productaanbod.

Achter Manutan-Overtoom staat één sterk en geëngageerd team, één aanbod en één prijszetting. Manutan-Overtoom wordt hiermee een one-stop leverancier die zijn klanten een kwalitatieve service, ruim aanbod en snelle levering garandeert. De nieuwe productcatalogus bevat maar liefst 40.000 producten, waarvan 20.000 nieuwe. Daarnaast is er werk gemaakt van een gemeenschappelijk ERP-systeem om de bedrijfsprocessen verder te optimaliseren. Het nieuwe systeem biedt alle medewerkers toegang tot relevante klanten- en productinformatie, zodat de klant snel en efficiënt geholpen wordt.

Cyrille Littler, Managing Director Manutan-Overtoom: “De fusie Manutan-Overtoom is van bij de start een weldoordachte beslissing geweest. De huidige economische situatie maakt immers dat bedrijven enerzijds hun uitgaven in balans willen houden en anderzijds nood hebben aan strategische lange termijn partners die hun groei ondersteunen. Ik ben ervan overtuigd dat wij, door middel van onze jarenlange expertise, uitgebreide assortiment, sterke distributienetwerk en kwalitatieve dienstverlening een belangrijke adviseursrol kunnen spelen voor onze klanten.”

Meer informatie vindt u op: http://weare1.be/nl

Desmond Thuis

PR Consultant

Overtoom

Manutan-Overtoom is marktleider in de bevoorrading van gebruiksgoederen voor werkplaatsen, kantoren en industrie. Naast een leverings- en distributienetwerk, biedt Manutan-Overtoom een projectdienst aan voor inrichting en montage. Opgericht in 1946, werd Overtoom in 1995 overgenomen door de Europese Manutan Groep. In Belgiƫ verlenen momenteel 65 medewerkers dagelijks advies aan 50.000 klanten.

Over Manutan-Overtoom

Manutan-Overtoom is marktleider in de bevoorrading van gebruiksgoederen voor industrie, werkplaatsen en kantoren. Naast een uitgebreid leverings- en distributienetwerk, biedt Manutan-Overtoom een projectdienst aan voor inrichting en montage. Manutan-Overtoom levert een zeer divers productaanbod, scherpe inkoopprijzen en een persoonlijke dienstverlening met de focus op lange termijn partnerships.

In Belgiƫ verlenen momenteel 65 medewerkers dagelijks advies aan 50.000 klanten. Voor meer informatie: http://www.manutan.be/