Nieuwe LaCie 2big Dock Thunderbolt 3 maakt einde aan gebrek aan poorten
04/05/2017
Biedt tevens een enorme capaciteit om creatieve workflows te optimaliseren

LaCie introduceert de volgende evolutie van haar vermaarde professionele 2big 2-bay RAID opslagoplossingen. Uitgerust met Thunderbolt 3 technologie, biedt de externe harde schijf LaCie 2big Dock gebruikers meer capaciteit en een hogere snelheid dan zijn voorganger, waardoor het een geweldig hulpmiddel is voor fotografen en videoprofessionals.

De LaCie 2big Dock, ontworpen door Neil Poulton, is een stijlvolle en krachtige docking station met meerdere poorten voor het aansluiten van andere apparaten, een functie die bij veel laptops in de afgelopen jaren is verwaarloosd. Deze LaCie 2big Dock schijf vereenvoudigt en centraliseert je bureau door met één enkele kabel direct aan te sluiten op een laptop, SD-kaarten, CompactFlash-kaarten en andere systemen. Resultaat: de stroom aan creatief werk verloopt eenvoudiger en efficiënter.

Creatieve professionals werken vandaag met grote hoeveelheden data en strakke deadlines; voor hen spelen capaciteit en snelheid een belangrijke rol. Met maximaal 20 TB aan opslagruimte, een verhoging van 25 % ten opzichte van de vorige versie, biedt de LaCie 2big Dock professionals genoeg ruimte om grote bibliotheken op te slaan met foto's en video's tot maximaal 650 uur opnames (4K 30fps) of 200.000 foto's in RAW-formaat. Met snelheden tot 440 MB/s kunnen gebruikers één uur opnames in amper 1 minuut in 4K overzetten. Dit elimineert ook bijna volledig de latentie tijdens het wegschrijven en browsen in de fotocollecties van Adobe Lightroom. Filmers die met gecomprimeerde HD of 4K opnames werken, kunnen ook eenvoudig en snel hun opnames en projecten aanpassen in Adobe Premiere Pro.

Naast een opslagruimte, is de LaCie 2big Dock een krachtig docking station dat de workflow van fotografen en filmers vereenvoudigt. De SD- en CF-poorten op het voorpaneel laten professionals toe om bestanden van geheugenkaarten uit digitale reflexcamera’s, maar ook uit drones en actiecamera’s zoals GoPro® , over te zetten om ze vervolgens te integreren in Lightroom of Adobe Premiere Pro.* Het USB 3.0-platform laadt een telefoon, maakt verbinding met een transport schijf of een digitale camera om opnames en bestanden te downloaden. Dankzij DisplayPort kunnen professionals de LaCie 2big aansluiten op een monitor met hoge resolutie 720-1080p, of 4K. De Dual Thunderbolt 3 poorten maken het mogelijk om een compatibele laptop van energie te voorzien, en in daisy-chain tot vijf extra Thunderbolt toestellen of één USB-C station aan te koppelen. Daarnaast zorgt de USB 3.1 voor universele compatibiliteit met USB-C en USB 3.0-computers via de adapterkabel. Compatibiliteit met Thunderbolt 2 is ook mogelijk met een aparte adapter (los verkrijgbaar).

De nieuwe LaCie 2big Dock bevat ook:

· Een scala aan Seagate® IronWolf™ Pro enterprise-class schijven en een RAID-optimalisatie voor een beter power management en een grotere betrouwbaarheid

· De LaCie RAID Manager-software, die zorgt voor het eenvoudig bewaken van de systeemstatus met een alarm en waarschuwingen via e-mail

· Efficiënte koeling met een aluminium behuizing en thermisch gestuurde ventilator voor professionele betrouwbaarheid

· Vijf jaar garantie

De nieuwe LaCie 2big Dock (versies van 12TB, 16TB en 20TB) wordt deze zomer op de Nederlandse markt gebracht via de LaCie resellers, en is beschikbaar vanaf 849 euro (12TB). De schijf sleepte recent op de NAB Show beurs in Las Vegas de Best Storage award van het Amerikaanse magazine Videomaker in de wacht.

Voor meer informatie, bezoek www.lacie.com.

*Uit recent onderzoek van LaCie blijkt trouwens dat de Nederlander zijn weg vindt naar deze nieuwe categorie camera’s. Vandaag heeft reeds 6,5% van de Nederlanders een drone in bezit. 15% heeft dan weer een actiecamera. Ook deze toestellen verslinden best wat opslagruimte. De nieuwste generatie drones en action cams capteert vaak al in HD of zelfs 4K beeldkwaliteit.

Whizpr
Eef Leroy
Content Manager
LaCie
Ward Bauwens
Region Head Seagate Branded Benelux and DACH
LaCie
LaCie, het vooraanstaande merk van Seagate-technologie, ontwerpt opslagoplossingen van wereldklasse voor fotografen, videografen, professionele audiobewerkers en andere intensieve gebruikers. Met de toonaangevende technologie, hoge prestaties en kwaliteit en goede klantenondersteuning helpt LaCie u uw creatieve visie realiseren. Ze onderscheiden zichzelf door hun helemaal op de ontwerpen richten, ongeƫvenaarde technische prestaties te leveren en door jarenlange betrouwbaarheid bieden.